Noční klid na silnici II/262 je jen kosmetika, nikoli řešení

02.12.2013 23:34

Jezdím autem často na trase Česká Lípa-Děčín. Ve dne i v noci. O život to je kdykoli a noční „odstávku“ silnice II/262 pro kamiony považuji za pouhou kosmetickou úpravu, nikoli za regulaci kamionů. Je třeba rázně nastavit mantinely kamionové přepravě, zvlášť na místech, kde nemá co dělat a kde představuje vážné ohrožení.

Na tuto silnici prostě kamiony nepatří. Jezdím po této trase už možná 15 let. Pamatuji doby, kdy tu čas od času projel náklaďák. A pak se sem postupně začaly navalovat kamiony, bez ohledu na to, že silnice je místy dost úzká a protijedoucí auto se nemá kam vyhnout. A dnes tudy projede podle zveřejněného průzkumu 485 kamionů za den a 250 v noci. To je jeden kamion každé dvě minuty! Taková zátěž na silnici II. třídy, která vede městy a obcemi, je neúnosná. A to pro lidi žijící v okolí i pro ostatní řidiče na místy dosti úzké silnici. A to jak z hlediska zdraví, tak hlavně bezpečnosti. Oni totiž řidiči kamionů nejsou zrovna ohleduplní řidiči, soutěží v rychlosti a přetlačované jsem na této trase už zažila ve vlastním autě dost a dost. Dalším důvodem je kvalita silnice, která není stavěná na takovou zátěž a na její kvalitě je to znát. Jen na okraj pak dodávám, že tytéž kamiony pokračují po frekventované silnici mezi obytnou zástavbou vedoucí přes Českou Lípu. Ráno a odpoledne je ji těžko přejít, stejně jako vyjet na ni z vedlejší silnice, například ze Slovanky nebo Holého vrchu.

Průzkum navíc říká, že ta kamionová doprava je zbytný tranzit, který sem ani nepatří. Ten tranzit se sem ale nenápadně a hlavně bezohledně přesunul, stejně jako na jiné „dvojky“ a „trojky“. Pokud k němu není důvod, tzn. že Česká Lípa ani Děčín nejsou cílová či zdrojová místa, je to důvod pro razantní omezení kamionové dopravy ve prospěch zdraví a bezpečnosti obyvatel těchto míst a osobní dopravy.

Proto považuji řešení v podobě „nočního klidu“ na II/262 za NEřešení, protože denní frekvence kamionů zůstane beze změny a možná ještě zhoustne. A že nejsou obchvaty, dálnice, přeložky, páteřní komunikace, aby byl možný odklon dopravy z těchto míst? Ty nebudou ještě hodně dlouho. Otázkou je, zda se pak tranzit skutečně odkloní. Proto zákaz či razantní omezení kamionové dopravy považuji za rychlejší a efektivnější regulaci dopravy, která může ihned ulevit ostatním uživatelům silnice, chodcům i lidem bydlícím v okolí.

Zpět

Kontakt

Město Česká Lípa
Nám. TGM čp. 1
470 01 Česká Lípa

+420 733 251 953

© 2010 Všechna práva vyhrazena.